Goeden middag!

Edwin

Active Member
24 aug 2016
26
8
Trophies
4
Hallo! Mijn naam is Edwin, 18 jaar oud. Ik heb ACN niet gevonden via Youtube, maar gewoon via Google.
Ik heb enige interesse in de sport Airsoft en zit er over na te denken om me aan te melden bij de NABV.
Hopelijk kunnen jullie me wat info geven over hoe jullie alles geregeld hebben qua regels van de wet.
En hoe jullie eerste ervaring was?

groeten,
Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hoi Edwin,

Ik speelde voor het eerst in belgie deze verslavende hobby en vond het geweldig. Toen het in nederland legaal werdt heb ik me eens aangemeld bij een introdag van ACN. Sinds dien speelde ik eigenlijk altijd met hun in mijn leukste rol Medic. Hier bij een link van de NABV betreffende de wet en regelgeving: http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving

Welkom in onze verslavende sport
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Welkom Edwin!

Mijn eerste ervaring was ook in Belgie, in Schoten. Ik vond het briljant. Ging met drie vrienden er heen. Vanaf het fluitsignaal even overleggen met zn drieen en dan toch maar de loopgraaf in.

De eerste man werd bijna direct geraakt en de rest besloot direct een andere weg te nemen. Lafaarden dat we waren muhahaha.

Mijn eerste hit was midden op mn hoofd toen ik over een heuvel naar beneden gluurde. Prachtig ^_^

Een ander moment was dat ik op een afstandje iemand continu hoorde schieten. Ik besloot er op af te gaan. Om niet ontdekt te worden ging ik op mn buik de heuvel waar ik op zat, af. Al glijdend en tijgerend kwam ik beneden. Daar tijgerde ik nog wat verder, sloop de heuvel op met veel gedoe en kwam er achter dat mn maten continu aan het schieten waren op een bosje...
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Welkom op het forum!
De regelgeving is allemaal geregeld via de NABV, het overkoepelende Airsoft orgaan in Nederland. Als je daarbij bent aangemeld en je hebt je pasje dan zit je wel goed.

Mijn eerste ervaring was bij Balls And Arrows in Lelystad met een team waarbij ik me had aangemeld. Het was echt fantastisch en ik heb m'n ogen uitgekeken naar alle coole replica's en outfits.
 
Wauw!! Super vet om te horen, wordt er enorm enthousiast van! Ik ben al bijna zo ver om me aan te gaan melden.
Zijn nog een paar dingetjes waar ik mee zit, maar dat komt wel goed.
Is er binnen kort een skirm waar een van jullie aan mee gaat doen?
Of over een maand, ik ga me gewoon opgeven en doe mee.

Weet iemand toevallig of je op een bepaald manier goedkoper een V.O.G aan kunt vragen dan €41,10?

Hoor heel graag van jullie!!!
 
O, moet je zo;n verklaring voor jezelf aanvragen of voor een organisatie/instantie?
Als het naar een organisatie moet, moet ik me dan eerst aanmelden bij de NABV?
 
Hoi Eric via de site van de nabv kan je een verklaring aanvragen. Die krijg je dan thuis gestuurd en deze moet je dan weer ingevuld opsturen
 
Hey Erwin, Leuk dat je ook Airsoft wilt proberen. De stappen zijn vrij simpel, Vraag een VOG aan, meld je dan aan bij de NABV met je VOG. Betaal je contributie en wacht op je ledenpas. Kijk ondertussen op internet voor leuke modellen die je zou willen, of neem een kijkje bij winkels (google is je vriend :p). Lees vervolgens de regels goed door betreft de omgang van je replica's.

Mijn eerste ervaring was met el commedante Jan, met Nike's aan en een spijkerbroek. Mn Main schoot te hard (over de 380 fps) maar had gelukkig een shotgun. Allemaal beetje drama, maar aan het eind echt een hele leuke pot gehad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin en Jan
Hey Erwin, Leuk dat je ook Airsoft wilt proberen. De stappen zijn vrij simpel, Vraag een VOG aan, meld je dan aan bij de NABV met je VOG. Betaal je contributie en wacht op je ledenpas. Kijk ondertussen op internet voor leuke modellen die je zou willen, of neem een kijkje bij winkels (google is je vriend :p). Lees vervolgens de regels goed door betreft de omgang van je replica's.

Mijn eerste ervaring was met el commedante Jan, met Nike's aan en een spijkerbroek. Mn Main schoot te hard (over de 380 fps) maar had gelukkig een shotgun. Allemaal beetje drama, maar aan het eind echt een hele leuke pot gehad!
Als je je bij nabv aanmeld en de stappen doorgaat kom je bij je vog aanvraag terecht. Hoef jezelf niets voor te doen. alleen digid hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin en Jan
Heren ik bedank jullie hartelijk!
Ik ga het regelen en hoop snel met jullie te spelen.

En tis niet erg best grappig, maar m'n naam is Edwin. ;p
 
Ik nog een vraagje eigenlijk, ik heb in een filmpje van het acn gezien dat een m4 kopen een goed begin wapen is en een echte aanrader.
Maar waar is volgens jullie de best plek om dit wapen te komen? (liefst in nederland, ik zelf woon in Harderwijk dus Duitsland kan ook nog een beetje) Of welk wapen kan ik het beste kopen volgens jullie?
 
We spreken binnen de airsoft niet over wapens maar over Replica's of Aeg ;)

Ik zou gewoon even googlen naar een winkel bij jou in de buurt en daar gaan kijken. En misschien zie je daar wel een mooi model voor een leuke prijs :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
De Specna Arms'en van Gunfire zijn zoals je wellicht weet via ons kanaal, ook geen verkeerde aankoop. Die hebben alleen maar M4 platform uit mijn hoofd.

Unit 13 is een goede shop voor replica's. Dan zal je er alleen heen moeten. Als je zegt Duitsland. zou je naar airsoft2go kunnen gaan. Net over de grens bij Arnhem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Hoi Edwin en welkom.
Ikzelf zou voor mijn eerste replica naar Taiwangun en/of Gunfire kijken.
Goedkoop en redelijk betrouwbaar.
Mocht er iets aan de gearbox stuk gaan dan heb je gelijk wat goedkope sleutelervaring.
Maar als je zelf sleutelen aan een replica niet ziet zitten dan kan je mss beter naar een zaak als Airsoft4U kunnen kijken.
Dan kan je hem wat makkelijker retourneren of laten repareren.
En ja.een M4 of AK47 zijn wel de meest voorkomende beginners replica's.
Ook omdat er erg veel voor te verkrijgen is zijn deze platformen ideaal als beginnersgun.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt met accessoires en/of upgrades.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin en dutch airborne
Hoi Edwin en welkom.
Ikzelf zou voor mijn eerste replica naar Taiwangun en/of Gunfire kijken.
Goedkoop en redelijk betrouwbaar.
Mocht er iets aan de gearbox stuk gaan dan heb je gelijk wat goedkope sleutelervaring.
Maar als je zelf sleutelen aan een replica niet ziet zitten dan kan je mss beter naar een zaak als Airsoft4U kunnen kijken.
Dan kan je hem wat makkelijker retourneren of laten repareren.
En ja.een M4 of AK47 zijn wel de meest voorkomende beginners replica's.
Ook omdat er erg veel voor te verkrijgen is zijn deze platformen ideaal als beginnersgun.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt met accessoires en/of upgrades.:D

Super bedankt voor de tip! Ga ik wat mee doen.
En ik heb mij opgegeven bij de NABV.
 
Nog een tip: G&G Combat Machine is ook een goede serie. Wel gemaakt van ABS plastic, qua uitstraling doet het bijna niet onder voor vol metaal - het is wel een stuk lichter. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Ook zit er een ingebouwde MOSFET in, die je trekkercontacten beschermt, vastlopen voorkomt, trekkerrespons verbetert en ook de mogelijkheid geeft om je full auto om te zetten naar 3 round burst. Ook leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
om wat replicas vast te houden kun je best even bij graziani in harderwijk langs.. maar ze doen het er bij. ze zijn van oorsprong een winkel voornamelijk ge-ent op jacht en dat merk je doordat ze niet echt iets van de airsoft apparaten af weten.. maar kijken en vasthouden kan er sowieso..!
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin