Vraagje betreft CQB AA

Maar inner barrel length maakt toch bijna niks uit qua accuraat zijn, dus waar is het voordeel hier dan mee?
Ik dacht dat de meeste "meet" resultaten aangaven dat M16 lengte van inner barrel, de optimale combo is tegen looplengte en afstand die je kan halen. Accuracy heeft er idd niet veel te maken, maar ik dacht afstand die je uit een replica trekt wel.

Ben benieuwd wat mijn "baby M4" gaat doen aan afstand en accuratie. Ik verwacht geen mega verschillen maar wel iets. Die L22 zou op beide gebieden goed moeten werken. M4 loop lengte en compactheid van een PDW.
 
Ik dacht dat de meeste "meet" resultaten aangaven dat M16 lengte van inner barrel, de optimale combo is tegen looplengte en afstand die je kan halen. Accuracy heeft er idd niet veel te maken, maar ik dacht afstand die je uit een replica trekt wel.

Ben benieuwd wat mijn "baby M4" gaat doen aan afstand en accuratie. Ik verwacht geen mega verschillen maar wel iets. Die L22 zou op beide gebieden goed moeten werken. M4 loop lengte en compactheid van een PDW.

Mag je mij laten zien waar en uitleggen in welk opzicht want zover ik kan vinden, zegt iedereen dat barrel length bijna niks uitmaakt. Misschien in de uiterste situatie dat je een 200mm gaat vergelijken met een 500mm dat je dan een klein verschil krijgt, omdat je mogelijk een lichte FPS boost krijgt omdat je eerst heel veel overvoluming had door bijvoorbeeld een full cylinder en als je dan van de 200mm naar de 500mm gaat krijg je een FPS boost wat resulteert in een hogere muzzle energy en daardoor iets meer range. Echter er zijn nog veel meer factoren waar je rekening moet houden, een 200mm barrel kan dus worden ge-overvolumed waardoor je een zwaardere bb (denk aan .30) met minder FPS verlies kan verschieten, in essentie bijna joule creep. Wat inhoud dat een short barreled setup door het zwaardere gewicht bb net zover of zelfs een stuk verder kan krijgen, door dit soort setups kun je dus de 60 meter met hele goede groupings halen op een <300mm barrel. Waarbij dit met een langere barrel (450mm+) op een .30 een stuk moeilijker is doordat je meer lucht nodigt hebt om de bb de barrel te laten verlaten, en op lichtere bb's ook doordat deze sneller worden beïnvloed door de wind en minder goed hun energie behouden.

Zelfde geld voor mensen die een BASR upgraden, je gaat daar ook heel goed kijken welke barrel lengte optimaal is voor het behalen van een cylinder:barrel ratio van 2.7 want het is gebleken dat dit de meest optimale ratio is voor deze systemen.

Daarnaast heb je nog meer van die mis concepties, zoals bijvoorbeeld je zelf al aangeeft dat een langere barrel accurater moet zijn, terwijl de bore en bore finish hier een veel grotere rol in speelt dan de lengte zelf.

Hier is een voorbeeld waar de langere barrel = meer range wordt gedebunked: http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?t=166583. Ik kan er nog meer zoeken en denk dat uiteindelijk het beste definitieve antwoord staat op het airsoftmechanic forum maar jammer genoeg is dit een afgesloten forum en kom je er niet op als je geen account hebt.

PS: Stock setups zijn wat anders dan fully tuned/upgraded builds.

Edit: Ik denk dat je hier uren over kan discussiëren wat ook best leuk kan zijn, maar denk dat dit niet het juiste topic daarvoor is.
 
Laatst bewerkt:
Kijk aan! Mijn info is outdated en niet zo onderbouwd als jouw informatie @Rebelattack. Ik herinner me niet veel meer dan dat iemand berekeningen heeft los gelaten en zei dat dmr set ups over m16 lengte heen (inner barrels in dempers), geen toegevoegde waarde zijn.

Bedankt voor je correctie! Duly noted en zal mijn verhaal voortaan op jouw post baseren :)
 
Kijk aan! Mijn info is outdated en niet zo onderbouwd als jouw informatie @Rebelattack. Ik herinner me niet veel meer dan dat iemand berekeningen heeft los gelaten en zei dat dmr set ups over m16 lengte heen (inner barrels in dempers), geen toegevoegde waarde zijn.

Bedankt voor je correctie! Duly noted en zal mijn verhaal voortaan op jouw post baseren :)

Klopt ook hoor, mensen zeggen ook dat je op een gegeven moment als je boven ~500mm gaat zitten je je ook er niet meer een voordeel uit kan halen, maar dat is vooral omdat je dan hele cylinder:barrel ratio's gaat krijgen. Alleen hier zijn ook weer discussie sommige zeggen 450 andere 550 en zo krijg je een hele discussie. Bij HPA is het allemaal makkelijker daar hoef je hier niet op te letten.

In die baby M4 kan je dus bijvoorbeeld een grotere cylinder dan nodig gooien, en dat dan combineren met een goede barrel, flat hop en zware bb's en daarmee makkelijk een goede range halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Rebelattack zei: Ik denk dat een goeie SMG, zoals een MP5k, MP7, MP9, P90, PDW, AKSU, RDP, PP-19-01 en dus bijvoorbeeld de L22. Denk dat je met een goedkope Well R4 (mp7 clone), een lipo en een mosfet al heel veel plezier kan hebben in de meeste indoor locaties en dan ben je voor onder de 100-150 euro klaar, plus je kan deze altijd nog upgraden.

Klopt Rebelattack maar de meesten willen met hun cqb replica ook buiten goed kunnen presteren.
Ik heb die Well Mp7 zelf ook gehad en indoor was hij best leuk maar ermee buiten spelen is zeer teleurstellend.
Die is daarna in de ramsj gegaan.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Klopt Rebelattack maar de meesten willen met hun cqb replica ook buiten goed kunnen presteren.
Ik heb die Well Mp7 zelf ook gehad en indoor was hij best leuk maar ermee buiten spelen is zeer teleurstellend.
Die is daarna in de ramsj gegaan.:rolleyes:

Ja dat klopt wel, dan is een MP5K een goed alternatief hetzelfde formaat en heeft een full sized V3 :D. Ik zou nog steeds wel een mp7 willen, nineball maakt een aantal leuke upgrades ervoor en volgens mij PDI ook een enkele :p.
 
Heb zojuist een keuze gemaakt! deze staat in bestelling;)
ICS-Airsoft-Gun-CXP-UK1-Captain-MTR-ICS-262-1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Vladimir
Eerlijk? Echt heel eerlijk? Speel gewoon CQB met het airsoftapparaat waar je normaal ook mee speelt. Dat je een kort(er) airsoftapparaat nodig hebt voor CQB is
A: niet de goedkoopste oplossing (met een beetje pech andere magazijnen, ander formaatje batterijen, extra setje sights, etc.)
B: volkomen onnodig, wanneer je om kunt gaan met je airsoftapparaat.

Voordat ik slapende honden wakker maak: Nee, ik zeg niet dat spelers die bewust kiezen voor een korter airsoftapparaat niet met hun apparaat om kunnen gaan. Ik zeg dat je met een 'full length' airsoftapparaat dezelfde swiftness en smoothness kunt verkrijgen als spelers met een korte. Het vergt misschien alleen wat meer oefening.

Mijn HK 416D in 10.5" heeft zelfs voor CQB nog een silencer, zodat ik extra afstand van mijzelf tot de muur/hoek/deurpost heb. Dat voorkomt per ongeluk dat je voetje, hoofd, knie schouder of elleboog exposed en jezelf op allerlei krampachtige houdingen klein houden. Door je airsoftapparaat in high-ready of low-ready te houden, kun je zelfs nog wat ruimte dichter tot de hoek/deurpost winnen, terwijl je in een natuurlijke houding kunt blijven staan.

The easy way out is not always the best way out ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Who cares !?!
Want wat een MEGA-VET apparaat is dat! :eek:
ICS he?
Niet slecht,helemaal niet slecht.:)
Daar wil ik ook wel extra centjes voor weggooien om die in onze waipenkast te parkeren.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099
Who cares !?!
Want wat een MEGA-VET apparaat is dat! :eek:
ICS he?
Niet slecht,helemaal niet slecht.:)
Daar wil ik ook wel extra centjes voor weggooien om die in onze waipenkast te parkeren.:D
Jah klopt ICS UK1 Captain, lijkt me idd een fantastisch apparaat!
 
Van mij krijgt hij niet de schoonheidsprijs.
Maar Praktisch? jep as fuck.
En ICS? Tja, dan zit je bij mij altijd goed ;)
Veel plezier met je nieuwe speeltje :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooper2099

Bijlagen

  • ics-c_q_b_-pistol_493_0.jpg
    ics-c_q_b_-pistol_493_0.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 547
Leuk topic!

Hoewel ik mijn eerste cqb locatie nog moet bezoeken, had ik toevallig twee weken terug een beetje lopen neuzen naar een cqb aeg.
Mijn oog viel toen op een ICS-29 CQB Pistol. ( https://www.unit13shop.eu/index.php?item=ics-c_q_b_-pistol&action=article&aid=493&lang=nl )

Op een indoor locatie lijkt schouderen mij niet echt noodzakelijk en deze is compact genoeg om als 'point & shoot' replica te dienen.


Leuk speeltje maar gaat je accu wel passen volgens mij zit er zo lelijke Peqbox bij die ook bij mijn ICS CXP Concept09 sportline zat gaat nu maar net een butterfly lipo in laat staan in die handguard , zou voor een andere Kleine ICS gaan waar je wel je Accu makkelijk in kwijt kan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Leuk speeltje maar gaat je accu wel passen volgens mij zit er zo lelijke Peqbox bij die ook bij mijn ICS CXP Concept09 sportline zat gaat nu maar net een butterfly lipo in laat staan in die handguard , zou voor een andere Kleine ICS gaan waar je wel je Accu makkelijk in kwijt kan ;)
Ja idd zo'n box op je picatinny rail vindt ik er niet mooi uitzien.. jammer dat ze het complete plaatje van de AA niet laten zien met box etc.
 
Het doet idd een bertje af aan de look, maar zou er wel mee kunnen leven denk ik..