PTT/Headset setup Baofeng

Een vriend van mij die kent iemand die sinds een paar maanden rondloopt met een Baofeng, maar niet tevreden is over zijn PTT/Headset setup. Hij loopt nu met zo'n beveiligings oortje.

Wat is jullie setup? (eventueel met merk/type of link graag ;))
Ik volg dit voor mijn vriend, die iemand kent, en daar weer een kennis van. Graag een dual ptt erbij ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter en NielsHoffland
Ik ben de AliExpress route op gegaan en deze setup gehaald.

XQF HD01 Z Tactical Bowman Elite II Grote PTT Headset voor Kenwood Radio Baofeng UV-5R GT-3 UV82 WOUXUN PUXING TYT walkie Talkie
https://s.click.aliexpress.com/e/bPn1jtG9

De headset heb ik professioneel met tyraps aan m'n helm bevestigd. Geluid is prima qua verzenden en ontvangst. Het probleem is de PTT, deze is ruk. De eerste is in de post kapot gegaan en de 2e is bij de eerste skirm gesneuveld. Nu heb ik een Kenwood PTT gekocht, deze moet nog binnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Mijn ervaring is dat goedkope headsets meestal prima zijn, maar goedkope ptt's meestal slecht werken. Ik heb zelf ook lang zitten rotzooien met ptt's. Het probleem is dat een ptt of ongeveer 15 euro kost, of direct omhoog gaat naar rond de 80 euro. Ikzelf heb nu twee van deze, welke erg robuust lijken te zijn en tot nu toe goed werken: https://nl.aliexpress.com/item/2-Pi...639.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37544c4daJWWJx
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik ben ook wel benieuwd welke setups er worden gebruikt door jullie. Een kennis van een vriend van mijn buurman van mijn oom gebruikt zo'n Baofeng en heeft aangegeven niet helemaal tevreden te zijn met zijn huidige enkel kanaals PTT.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor en Jan
@Maffo hoe bedien je die dan makkelijk? De meeste kun je van de zijkant vast pakken zodat je aan de ene kant kracht zeg en aan de andere kant op de knop duwt. Terwijl bij deze lijkt het alsof de je de knop recht van voren in moet duwen. Lijkt me niet handig als hij ergens op je borst zit.
 
ik gebruik zelf een Baofeng uv5r met een handmicrofoon met daarin een listen only oortje, alles van ali
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Iemand nog een suggestie voor een dual-kanaals PTT? De kennis van mijn krantenbezorger en daar de broer van heeft een Baofeng UV82 die 2 kanalen heeft, maar met deze PTT op 1 kanaal terug kan zenden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Peter en victor
ik gebruik zelf een Baofeng uv5r met een handmicrofoon met daarin een listen only oortje, alles van ali
GeBrUiK jIj eEn BaOfeNg?!11? iS IlLiGaAl tOcH!

Iemand nog een suggestie voor een dual-kanaals PTT? De kennis van mijn krantenbezorger en daar de broer van heeft een Baofeng UV82 die 2 kanalen heeft, maar met deze PTT op 1 kanaal terug kan zenden.

Dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, MauriceV92 en Peter
Iemand nog een suggestie voor een dual-kanaals PTT? De kennis van mijn krantenbezorger en daar de broer van heeft een Baofeng UV82 die 2 kanalen heeft, maar met deze PTT op 1 kanaal terug kan zenden.

Ik know someone who is the father's brother's nephew's cousin's former roommate of mine. Die gebruikt zijn portofoon met de een enkele PTT voor het onderste kanaal en bedient met de hand de bovenste knop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter en Rick191
Ik heb er wel een maar gebruik hem niet. Mag dat ook???

Ben wel benieuwd wat voor setups eruit komen rollen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@Maffo hoe bedien je die dan makkelijk? De meeste kun je van de zijkant vast pakken zodat je aan de ene kant kracht zeg en aan de andere kant op de knop duwt. Terwijl bij deze lijkt het alsof de je de knop recht van voren in moet duwen. Lijkt me niet handig als hij ergens op je borst zit.

Ikzelf vind het niet zo storend dat deze van vooraf moet worden ingedrukt. De knop is fors en geeft zowel qua gevoel als geluid duidelijk feedback dat die goed is ingedrukt. Dat scheelt weer op de radio kijken of je wel zend.
 
Ik zag laatst iemand rondlopen met een goedkoop beveiligingsoortje van ali of wish. Daar zat standaard een klein fragiel knopje aan vast. Die was bij het eerste gebruik al naar de filistijnen geschoten, maar van de 2e set had hij het knopje in de borstpouch van zijn plate carrier gedaan, zodat hij op die plek op de plate carrier moet drukken. Het was even wennen (zei hij) maar de knop is nooit meer gesneuveld. En omdat het een heel klein knopje betreft is de kans dat hij onbedoeld ingedrukt wordt ook erg klein. Heeft jou kennis geen plate carrier of zit er geen pouch in verwerkt zou een stuk klitteband of iets dergelijks voor de knop langs werken ook zijn werk kunnen doen. Maarja dit heb ik ook alleen maar gehoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Coms.... altijd een dingetje als je het mij vraagt.

De meeste van ons team gebruiken tegenwoordig Baofengs (er is ook een type met dual PTT aansluiting, maar weet ff niet het exacte type), maar de headsets blijft lastig. Zelf gebruik ik earmors en ben daar best goed over te spreken (MOD3 versie) afgelopen skirm wat problemen gehad, maar achteraf bleek dat te liggen aan een connector die niet goed zat :( andere gebruiken weer een beveiligingsoortje tot 3M Peltors waarbij de laatste toch wel het meest betrouwbaar blijkt....
 
Coms.... altijd een dingetje als je het mij vraagt.

De meeste van ons team gebruiken tegenwoordig Baofengs (er is ook een type met dual PTT aansluiting, maar weet ff niet het exacte type), maar de headsets blijft lastig. Zelf gebruik ik earmors en ben daar best goed over te spreken (MOD3 versie) afgelopen skirm wat problemen gehad, maar achteraf bleek dat te liggen aan een connector die niet goed zat :( andere gebruiken weer een beveiligingsoortje tot 3M Peltors waarbij de laatste toch wel het meest betrouwbaar blijkt....

Kan je mij wat meer vertellen over jouw ervaringen over de earmor headsets? Mag eventueel in een Pb om het topic niet te hijacken.
 
Ik ken iemand die weer een kennis heeft die .....

Ik heb de MOD3 Earmor set nu op de schietbaan en bij BunkerHill getest en ik mis zelf alleen nog een dual PTT of een andere pouch (pouch al gevonden en besteld). Draaide elke keer het volume uit en kon niet goed bij de knop op de porto. Verder super ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Kan je mij wat meer vertellen over jouw ervaringen over de earmor headsets? Mag eventueel in een Pb om het topic niet te hijacken.

Zeker, mijn ervaring met de MOD3 is goed, hiervoor de MOD1 gehad en die is bij mij en nog 3 andere uit ons team kapot gegaan. De MOD3 daarin tegen houd het goed vol! met 35 graden een heel weekend gespeeld, vorige maand een hagelbui op Bunker Hill op m'n kop gehad en afgelopen weekend heel de zondag in de regen gelopen niks aan de hand. In België goed gebruik kunnen maken van de filtering aangezien daar ook piro's toegestaan zijn en ook dat doet hij keurig! zag er 1 landen voor de voeten van een andere speler en die ging toch echt ff gedesoriënteerd het gebouw uit... zelf nergens last van.

Dus tot nu toe ben ik erg tevreden en werken ze goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Ik heb een D-shape "oortje" deze zit voor ipv in je oor. Deze zit bij mij op mijn dual ptt. Maar ik heb hem ook met microfoontje voor mijn singel ptt.

Verder heb ik bowman headset die ook erg fijn zit.