Copperhead Airsoft in Assen

Thijs-Jan

Well-Known Member
19 nov 2017
62
62
Trophies
7
Ik zie nog geen review van deze locatie staan dus waag ik maar een poging.

Vandaag naar Assen geweest om mijn M1 Garand uit te proberen.

Zie link voor de kaart van hun veld.
https://www.copperheadairsoft.nl/het-veld.html

Ik speelde aan de kant van team rood.

Het veld heeft wel een zekere post-apocalyptische uitstraling met al die vervallen gebouwtjes en toestellen, op sommige plaatsen liggen de rails van de spoorlijn verborgen in de humus. En struikel je over de metalen objecten in de bosjes.

Even een overview van het veld vanuit rood gezien:

Het gebied rond het tankstation J6 is een wirwar van paadjes met manshoog onkruid. Leuk om verstoppertje te spelen. Of te flanken.
Gebied van F6 tot F4 is een open vlakte. Uitermate geschikt voor snipers.
Gebied tussen I4 en G2 is een jungle van wilgen. Beetje als het moeras bij Balls & Arrows. Lastig om door te komen.
Startgebied van blauw heb ik nooit gezien :)


Safe is in D7. Safe heeft een tweetal tenten met tafels waar je je spullen kan neerleggen. Orga heeft er ook geen probleem mee als je je gear in de auto laat en uit je auto leeft.
Als toilet staan er twee Dixies die schoon zijn.

Parkeerterrein is groot genoeg.
Toegangshek wordt gesloten als er gespeeld wordt.

Speelervaring:
ik had het gevoel dat team Rood wel veel gebied heeft om te ontplooien, maar dat je vrij snel vastgezet wordt bij een aantal chokepoints. Grote vlakte is lastig om over te steken. En het water in het midden is lastig om te flanken als de tegenpartij de eilandjes beheerst. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de tegenpartij.
Maar over het algemeen was het een leuk veld.
De orga is nu bezig om huisjes van pallets te bouwen.
Hopelijk doen ze dat ook op de open vlakte zodat een sniper wat minder vrij spel heeft.


Maar ik ga zeker nog een keer terug.
 
Leuk verslag.

Jammer om te horen dat ze pallethuisjes gaan plaatsen. vindt ik persoonlijk bij dit terrein niet passen. was beter tot zijn recht gekomen met bijvoorbeeld een caravan of autowrakken etc. nogmaals mijn mening hoor en mooi om te horen dat je het naar je zin heb gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Mooie review. Waardevol dat dit soort dingen gedeeld worden.
Hij komt op mijn to-do list :)
 
Hoe groot en gevarieerd is het veld nou? Als ik filmpjes van bijvoorbeeld Silo zie dan heb ik het idee dat het veel begroeiing is met wat paden en een soort "pleintje" waar wat gebouwen gaan. Geen idee hoe groot dit veld nu is. Kunnen we het met iets vergelijken?
 
Het is een van de grotere velden van Nederland. Het is ongeveer 300 meter hoog en 150-200 meter diep. Prima ruim om je ding te kunnen doen. Het midden is doorstoken door kanalen, waar je met bruggen over kan. Je speelt dus vooral langs de flank naar binnen. Dit maakt het een heel interessant veld om op te spelen. Een veld waar ik zeker nog eens naar terug ga ookal is het een 4 uur retourtje voor me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en ICuThiNk81
Het is een van de grotere velden van Nederland. Het is ongeveer 300 meter hoog en 150-200 meter diep. Prima ruim om je ding te kunnen doen. Het midden is doorstoken door kanalen, waar je met bruggen over kan. Je speelt dus vooral langs de flank naar binnen. Dit maakt het een heel interessant veld om op te spelen. Een veld waar ik zeker nog eens naar terug ga ookal is het een 4 uur retourtje voor me.

Ik zag je laatst nog op wat foto's voorbij komen. Bij de openingskirm na Corona als ik het goed heb.
Je bent lekker herkenbaar ;-).
 
Zondag 20 september 2020 hier wezen spelen.

Je merkt dat er continue verbetert wordt op het veld. Eigenlijk was hier spelen voor mij een verademing in vergelijking met een B&A. Genoeg mogelijkheden en routes om je te verplaatsen, marshals die gelijk ingrijpen wanneer nodig en verdraaid weinig mensen die hun hits niet namen. Een hele relaxte sfeer en duidelijke briefing.

Als sneaky sniper kon ik mij hier heel goed vermaken en heb meer dan driekwart van de dag door struiken en over de bodem gekropen (alleen dat rottige mierennest was een minpuntje waar ik in lag. Maar hoort erbij). Ook de post-apocalyptische sfeer die het veld heeft geeft het een leuke aanvulling. Ga hier zeker vaker heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en MauriceV92
Ben hier op Zondag 11 Oktober 2020 geweest.

Vanwege de zware regen zijn wij hier eerder vertrokken maar het veld is erg mooi.
Wel had ik het gevoel dat de "parkshop" objective van het veld moeilijk te bereiken was van team rood vanwege de extreme leegheid van F5 en G5 (Kaart)

De briefing was duidelijk, er werd extra uitleg gegeven dicht bij de spawn (geen idee waarom het niet in de spawn werd uitgelegd, maarja)
Mijn enige echte minpuntje over de organisatie is dat de Marshalls best ver van de actie aan het schuilen waren voor de regen (begrijpelijk, maar ze hadden ook een paraplu mee kunnen nemen)
Verder was het personeel zeer vriendelijk en wouden echt onze mening weten over het veld.
Jammer van de zware regen, maar daar kan niemand wat aan doen.

Wij gaan er wel weer eens langs als we weer mogen airsoften.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM